Impressie FOX filmpje - Tsitsikamma National Park,Knysna & Featherbed Reserve (dag 15)

10 april 2018 - Knysna, Zuid-Afrika

De vuurtoren in Cape St. Francis stamt uit 1878 en is ontworpen door dezelfde ingenieur die ook veel gebouwen op Robben eiland op zijn naam heeft staan. De lichtintensiteit van de vuurtoren is dankzij de moderne techniek toegenomen van een sterkte van 15.000 kaarsen naar een sterkte van 2.750.000 kaarsen.

In het pinguïncentrum worden zieke, zwakke en gewonde pinguïns opgevangen met als doel deze weer uit te zetten in het wild en zodoende de populaties op peil te houden. Samen met de gids brengen we ook een bezoek aan de kleine township van Cape St. Francis, hier bezoeken we een project dat zelf geïnitieerd is door de inwoners en ze voorziet van hun levensonderhoud.

We laten Cape St. Francis achter ons en gaan de beroemde tuinroute verkennen. De tuinroute dankt haar naam aan de weelderig groene bossen en heeft hiernaast ook nog spectaculaire kliffen en witte zandstranden. Niet voor niets is de tuinroute één van de meest geliefde reisbestemmingen van Zuid-Afrika.

Onze eerste stop is in het Tsitsikamma National Park. We maken hier een korte wandeling naar de hangende brug over de Storms Rivier die hier in zee uitmondt. We rijden door naar Knysna waar we aan het eind van de dag aankomen. Knysna ligt aan een mooie lagune en de omgeving wordt ook wel gezien als de ‘tuin van Eden’.