Impressie FOX filmpje,Kaapstad (dag 18 t/m 21)

16 april 2018 - Cape Town, Zuid-Afrika

Kaapstad, oftewel de Moederstad, kent ongelooflijk veel bezienswaardigheden. De komende dagen gaan we er te voet en per bus op uit om u zoveel mogelijk van de stad en haar prachtige omgeving te laten zien.

We bezoeken o.a. het Kasteel de Goede Hoop (entree optioneel), het oudste gebouw in Zuid-Afrika. Ook passeren we het stadhuis, het Old Mutual gebouw, de Groote Kerk en St. George Kathedraal waar Desmond Tutu 10 jaar aartsbisschop is geweest. Tot slot rijden we door de Bo-Kaap, de Maleisische wijk, en ontdekt u de unieke, cultuur, levensstijl en persoonlijkheid van de Kaapse moslimgemeenschap. Bij het Zuid-Afrikaans museum verlaten we de bus om onze stadstour te voet voort te zetten. We wandelen samen met onze gids door de Compagnies Tuinen, de oudste tuinen van Zuid-Afrika en gestart door Jan van Riebeeck om de VOC schepen van verse groenten en fruit te voorzien. Via Greenmarket Square met haar gezellige markt lopen we naar Long Street met haar mooie Victoriaanse gebouwen.

In de middag gaan we naar het Victoria & Alfred Waterfront, waar u naar hartenlust kunt winkelen, op het terras een wijntje kunt drinken of het Two Oceans Aquarium kunt bezoeken.

Uiteraard gaan we ook de omgeving van Kaapstad bekijken tijdens de Kaap Peninsula Tour. We bezoeken Houtbaai, waar u een boottochtje kunt maken naar Duikereiland waar een zeeleeuwenkolonie leeft (optioneel). Hierna rijden we door naar het Kaap de Goede Hoop Natuur Reservaat waar we Kaappunt bezoeken en in Simon’s Town zien we de Afrikaanse pinguïn op Boulders Beach rond waggelen.

We gaan ook naar de wijnlanden waar we een wandeling maken in Stellenbosch met de prachtige Kaap Hollandse architectuur. In de middag bezoekt u een wijnboerderij, waarbij een proeverij van de lokaal geproduceerde wijnen niet zal ontbreken! In Paarl brengt u een bezoek aan het Afrikaans Taal Monument, het monument ligt op een heuvel waarvandaan u een mooi uitzicht heeft over Paarl.

Uiteraard blijft er voldoende tijd over om met de kabelbaan (optioneel) een naar de top van de Tafelberg te gaan of een bezoek te brengen aan Robben Eiland, waar Nelson Mandela jarenlang gevangen heeft gezeten (optioneel).

Aan het eind van dag 21 vertrekt u naar de luchthaven van Kaapstad voor uw vlucht naar Amsterdam.

FOX reizigster/videoreporter Lisa ging met ons naar Kaapstad en maakte dit mooie filmpje!